Nieuws

RSS feed

 

  • Nieuwe master slaat brug tussen technologie en creativiteit

    09-05-2018 Master Data Driven Design

    Data wordt wel ‘het nieuwe goud’ genoemd. Bedrijven beschikken over een overvloed aan data, maar weten onvoldoende wat ze ermee moeten. De nieuwe master Data Driven Design van Hogeschool Utrecht (HU) richt zich precies daarop: het ontwikkelen van aantrekkelijke concepten, producten en diensten op basis van en door interactie met data. Bedrijven zitten te springen om zulke professionals.

  • Yael de Haan benoemd tot nieuwe lector Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek

    01-05-2018 Yael de Haan

    Yael de Haan is per 1 mei benoemd tot nieuwe lector van het Lectoraat Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek van Hogeschool Utrecht. Dit lectoraat is onderdeel van Kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve Stad. De Haan is de opvolger van Piet Bakker, die 11 januari 2018 afscheid nam als lector.

  • Wat gebeurt er zoal in de HU Techlabs?

    25-04-2018 Opening techlabs

    Begin april was de officiële opening van maar liefst 23 Techlabs van Hogeschool Utrecht, op Padualaan 99. Studenten, onderzoekers en organisaties werken er samen aan bijzondere oplossingen, variërend van het 3D-printen van botten tot aan robots die zelfstandig zonnepanelen schoonmaken. We vroegen docenten en een student wat ze nu zoal doen in die techlabs.

  • Drie HU-docenten ontvangen NWO promotiebeurs

    24-04-2018 Drie HU-docenten ontvangen NWO promotiebeurs

    Corina Breukink-Prosper, Emmy van de Burgt en Astrid Wijnands hebben elk een prestigieuze promotiebeurs voor leraren van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) gekregen. Met deze beurs kunnen zij de komende vijf jaar, naast hun docentschap en onderzoek aan de HU, werken aan hun promotie.

  • "Docenten moeten mbo-studenten uitnodigen samen hardop te redeneren"

    24-04-2018 Wenja Heusdens

    Mbo-studenten leren hun beroepskennis zowel in theorie als in de praktijk. Hoe sluit deze kennis op elkaar aan en hoe passen de studenten het toe? Hoe kan beroepskennis effectiever worden overgebracht? Volgens HU-onderzoeker Wenja Heusdens helpt het als docenten studenten open vragen stellen en hen uitnodigen samen hardop te redeneren. Dit stelt zij in haar proefschrift, dat zij woensdag 25 april verdedigt bij de Universiteit Utrecht.

Trajectum

Trajectum

Journalistiek (online) platform van de HU met nieuws, blogs en longreads.